Geluidsmetingen: verwachte geluidsreductie door stille banden blijft uit
Uit RIVM-metingen in 2019 blijkt dat het verkeer op snelwegen 3 decibel meer geluid maakt dan de berekeningen van Rijkswaterstaat aantonen.
Uit RIVM-metingen in 2019 blijkt dat het verkeer op snelwegen 3 decibel meer geluid maakt dan de berekeningen van Rijkswaterstaat aantonen.
Het RIVM stelt voor om in Nederland meer onderzoek te doen naar de blootstelling aan laagfrequent geluid (LFG) en de (gezondheids)effecten daarvan.
Er zijn aanpassingen nodig in de toelatingseisen waarmee gewasbeschermingsmiddelen beoordeeld worden en de richtlijnen die daarvoor gelden.
Het RIVM heeft een online Klimaat en Gezondheid Magazine gepubliceerd.
Willen we de erfelijke aanleg van mensen veranderen? En mogen we voor toekomstige generaties beslissen over hun genen?
In de afgelopen vijf jaar zijn de concentraties van de belangrijkste broeikasgassen versneld gestegen, is de temperatuur met 0,2 graden toegenomen ten opzichte van de voorgaande vijf jaar en zet oo
Nederland zal in 2035 naar verwachting 18,3 miljoen inwoners hebben, 1 miljoen meer dan nu.
In deze analyse schetst de ILTInspectie Leefomgeving en Transporteen beeld van de risico’s van bodemas. Bodemas is een bijproduct van afval.